fredag 1 februari 2013

GJUHA MEDIATIKE


Në disa media perëndimore testohen ide e mendime për ta ndryshuar veprimtarinë informuese përmes lajmeve. Në këtë drejtim rrotullohen shumë gur, shumë tradita vihen në pikëpyetje. Njohësit gjuhësor afrojnë fjalë dhe shprehje alternative.
Do të provohen forma të reja në përpunimin e lajmeve dhe në prezentimin e programeve. Një pjesë e kësaj pune ka të bëjë me gjuhën dhe në këtë fushë fokusimi është më i madh në mënyrë që lajmet të kuptohen më mirë dhe të përjetohen më këndshëm.

Propozime:

1. Përdorni fjalë të përditshmërisë dhe shprehje të thjeshta. Si psh. "vendosi" e jo mori vendim.

2. Konsultoni fjalorin e sinonimeve për të gjetur fjalë të nyansuara dhe më ekzakte. Personi që intervistohet s´duhet gjithëmonë të "thot" diçka, nganjëherë duhet të tregojë, të përmend, të pohojë, të sqarojë e të ngjashme.

3. Termat special duhet ti sqaroni ashtu si dhe shprehjet e vështira. Po ashtu shkurtesat duhet të thuhen në tërsi. Shmangëju shprehjeve difuze si psh "bashkësia ndërkombëtare"

4. Lirohuni nga shprehjet që jep burimi yt

5. Përgjithësisht përdorni figuracione dhe metafora të qarta.

6. Tekstin shkruaje qartë dhe me logjikë. Krijo një fije të kuqe dhe ndiqe fijen.

7. Lidhe tekstin me fjalë lidhëse që të ndihmojnë në sqarimin e rrethanave përshkruese: sepse, meqenëse, megjithëse, në saje të etj.

8. Përdor urëza të thjeshta që ta ndihmosh dëgjuesin për të kaluar në temën e re: dhe tani kalojmë në Pejë….Ose: gjithashtu do bëjmë fjalë për çmimet e ushqimit…Ose: Ju kujtohet maceja që mashtroi zjarrfikësit javën e kaluar - tash….

9. Së fundi dhe hiç më pak e rëndësishme - provoni tekstin e shkruar dhe formulimet e bëra me dikënd që ju dëgjon. Diskutoni çështjet gjuhësore në redaksi. Keni guxim për kreativitet. Do të mjaftonte që vetëm mes një formulimi ta tërhiqni interesimin dhe vëmendjen e dëgjuesit, lexuesit.

Inga kommentarer: